Hvor meget søvn har en voksen brug for?

Hvor meget søvn skal en voksen få? Dette spørgsmål afhænger af din alder og genetik. Raske voksne har brug for syv til ni timers søvn om natten. Utilstrækkelig søvn kan have en negativ indvirkning på en persons produktivitet, sundhed og relationer. Der er retningslinjer, der kan hjælpe dig med at bestemme, hvor meget søvn din voksne har brug for, og hvad der er normalt for din alder. Fortsæt med at læse for at lære mere om søvn. Vi vil diskutere, hvad voksne skal gøre hver nat for at sove.

Forskellige niveauer af søvn kræves af voksne og unge. Mens de fleste vil falde inden for de primære eller sekundære kategorier, kan nogle falde inden for sidstnævnte. Fordi deres behov er forskellige, er det derfor, de vil falde ind under de primære og sekundære kategorier. Når vi bliver ældre, ændres vores søvnbehov også. Voksne i fyrrerne bør sigte mod mindst syv timers søvn hver nat. En person vil være mere opmærksom, hvis de får otte timers søvn.

Forskning har vist, at sove godt forbedrer både din mentale og fysiske sundhed – klik for mere info. Forskning har vist, at folk, der sover godt, har lavere niveauer af angst og depression samt bedre immunfunktion. National Sleep Foundation anbefaler, at voksne får syv til ni timers søvn pr. Nat. Den mængde søvn, der kræves for hver enkelt person, afhænger dog af deres alder, helbred og aktivitetsniveau. Hvis du er bekymret for dine sovevaner, skal du kontakte en læge.

Du er mere tilbøjelig end normalt til at føle dig træt og have færre dybe REM-cyklusser, hvis dine søvnvaner ikke er sunde. Mangel på kvalitetssøvn kan også påvirke dit evnefokus. Dette kan gøre det sværere at falde i søvn og forblive i søvn end normalt. Det kan gøre det svært at falde i søvn og forblive i søvn. Du kan blive overrasket over svaret! Dette spørgsmål kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af din søvn og forbedre det generelle helbred.

At vide, hvor meget søvn der er vigtigt, hjælper dig med at få det. Du vil føle dig lykkeligere, sundere og mere energisk, hvis du får nok søvn. Gør søvn til en prioritet, og lad den ikke glide væk. Du bliver sundere, hvis du får mere søvn! Du kan prioritere søvn, hvis du lever en hektisk livsstil og høster fordelene.

Voksne bør få mindst syv timers søvn hver nat. En person, der sover mindre end syv timer om natten, kan være i høj risiko for at udvikle flere sundhedsmæssige problemer, såsom forhøjet blodtryk, fedme og hjertesygdomme. Overdreven søvnighed i løbet af dagen kan føre til alvorlige helbredsproblemer såsom ulykker. For at forbedre dit humør kan du endda prøve at sove i 10 timer hver nat.

Den klokkeformede kurve repræsenterer den normale fordeling af folks søvnbehov. Nogle mennesker har brug for så lidt som 6 timers søvn om natten, mens 97% kræver mindst 7 timer. Selv da er det usandsynligt, at du vil være i stand til at få nok søvn eller hvile godt. Søvnkvaliteten er vigtig. En søvn af høj kvalitet er bedre end kvantitet. Du vil sandsynligvis opleve søvnløshed sammen med andre sundhedsmæssige problemer, hvis du ikke får nok søvn.